728 x 90Advanced Acne Treatment

Tuesday, March 2, 2010


::: AKHLAK YAHUDI MENURUT AL-QURAN :::

Assalamualaikum kepada pembaca yang membaca ruanganku ini yang xseberapa..di harapkan berada dalam naungan dan perlindungan dari ALLAH swt..insyaALLAH. oklah pada kali ini kita akan berbicara mengenai kaum Yahudi dan lebih memfokuskan kepada akhlak2 mereka menurut "kaca mata" al-Quran. (sebenarnye ni tjuk assignment aq alang2 buat assignment, baik aq share kat blog aq nie..xge2??) kna taqdim skali pulak 2.. 

Alhamdulillah di permudahkan segala urusan..nak di jadikan cerita, petang semalam aq bersama 2 orang sahabat sekelasku pergi ke TTC (terengganu trade centre) sebelah maydin mall yang famous 2..kat ce2 ada pameran buku..kami excited sangat sbbnya xsabar nak tgk n beli buku2 yang di jual kat ce2..dah la harga promosi,, banyak pulak buku2 yang besttt..apelagi borong la..kan best klu tmpat ni jadi library kat rumah aq..mmg rambang mata la tgk buku2 kat ce2..dah lepas satu gerai, satu gerai kami redah..tiba2 masuk satu gerai nie terpikat la dgn 1 buah buku..tajuknye "AWAS! Yahudi pesongkan kandungan al-Quran..Ya Allah hanya Engkau sahaja Yang Mengetahui betapa bersyukurnya diri ini..sbb kandungan dalam buku ini berkisar mengenai Yahudi dan sdikit sebanyak dapat membantu aq untuk taqdim @ presentation..ameen Ya Rabb..

Seperti yang kita semua sedia maklum kisah kaum Yahudi @ Bani Israel ni banyak di sebutkan dalam kitab suci al-Quran..haaa sebab ape mereka ni sangat anti/benci dengan orang Islam..knpa xanti dgn agama lain?? jawapannya sebab agama lain xtahu pun kisah2 mereka nie..hanya orang Islam sahaja yang tahu,, sebab kisah2 mereka sejak zaman Nabi sehinggalah yang akan datang telahpun di "rekod" di dalam al-Quranulkarim iaitu kitab suci bagi umat Islam..sikap, tingkah laku,kezaliman dan segala perbuatan mereka telah pun di sebut di dalamnya dan memang xboleh di sangkal lagi..

Antara sikap atau perangai kaum Yahudi ialah :
-- MEMUNGKIRI JANJI & KEPERCAYAAN
Firman Allah swt :  

83. Dan (ingatlah Wahai Muhammad), ketika Kami mengikat perjanjian setia dengan Bani Israil (dengan berfirman): "Janganlah kamu menyembah melainkan Allah, dan berbuat baiklah kepada kedua ibu bapa, dan kaum kerabat, dan anak-anak yatim, serta orang-orang miskin dan katakanlah kepada sesama manusia perkataan-perkataan yang baik, dan dirikanlah sembahyang serta berilah zakat", kemudian kamu berpaling membelakangkan (perjanjian setia kamu itu) kecuali sebahagian kecil dari kamu dan sememangnya kamu orang-orang yang tidak menghiraukan perjanjian setianya.

lagi........

84. Dan (ingatlah), ketika Kami mengikat perjanjian setia dengan kamu: "(Bahawa) janganlah kamu menumpahkan darah (berbunuh-bunuhan) sesama sendiri, dan janganlah kamu usir-mengusir sesama sendiri dari kampung masing-masing", kemudian kamu telah berikrar mematuhi perjanjian setia itu, dan kamu sendiri pula menjadi saksi (yang mengakui kebenarannya).

dan lagi..........

85. Kemudian kamu ini (Wahai Bani Israil), kamu berbunuh-bunuhan sesama sendiri dan kamu usir satu puak dari kaum kamu keluar dari kampungnya, kamu pula saling bantu-membantu (dengan orang lain) untuk menentang mereka dengan melakukan dosa dan penganiayaan, padahal kalau mereka datang kepada kamu sebagai orang tawanan, kamu tebus mereka, sedang perbuatan mengusir mereka diharamkan juga atas kamu. sesudah itu maka patutkah kamu hanya percaya kepada sebahagian (dari isi) kitab Taurat dan mengingkari akan sebahagian yang lain? maka tiadalah balasan bagi orang yang berbuat demikian itu dari antara kamu, selain dari kehinaan ketika hidup di dunia, dan pada hari kiamat akan ditolak mereka ke dalam azab seksa yang amat berat, dan (ingatlah), Allah tidak sekali-kali lalai akan apa yang kamu lakukan.
(al-Baqarah: 83-85)
 
tapi apa yg berlaku pada hari ni??? adakah mereka mengikut janji2 tersebut..(tidakkkk) that's why la kenapa mereka ni bermusuh sangat dengan umat Islam..sbb umat Islam dh tahu ape yg kaum Yahudi akan lakukan..bila mereka berjanji akan di mungkiri..bila berkata, mereka akan berdusta dan bila di beri amanah atau tanggungjawab mereka akan berlaku khianat..inilah kekuatan yang ada pada umat Islam,,al-Quran telah menjelaskan secara terang lagi nyata mengenai sikap serta tingkahlaku kaum Yahudi ke atas penduduk bumi.. jadi, di sinilah kita peroleh kelebihan berbanding agama yang lain.. (tapi xsemua..hanya yang membaca serta bertadabbur/memahami isi al-Quran sahaja yang dapat mengetahui)..

Firman Allah swt : " kitab al-Quran ini tidak ada keraguan padanya, petunjuk bagi mereka yang bertaqwa".                                                                                                                           ( surah al-Baqarah :2)





Kini, umat Islam banyak yang di tindas, di perlakukan seperti haiwan, di perlakukan sesuka hati mereka tanpa ada rasa sekelumit di dalam jiwa mereka perasaan kasih sayang, kasihan dsb.. apa yang mereka tahu, mereka perlu laksanakan tugas mereka bagi mencapai matlamat yang telah mereka rancang.. tahukah kalian,, kaum Yahudi mengidamkan sesuatu yang ada pada umat Islam..apakah benda itu?? benda tersebut ialah tiga tanah suci Islam iaitu Baitulmaqdis, Baitullah di Mekah dan makam Rasulullah saw di Madinah...

DAN TAHUKAH KALIAN..bahawasanya kaum Yahudi akan berasa tidak tenteram,kerisauan,,atau mungkin mati terkejut apabila mendapati umat Islam terutamanya pemuda2 Islam hadir pada solat SUBUH untuk solat secara berjemaah dan bilangan yang hadir ramainya seperti mereka pergi ke masjid pada hari Jumaat untuk melakukan solat JUmaat..masyaALLAH..alangkah hebatnya kuasa solat SUBUH yang mana jika kita koreksi/imbas kembali mengapa solat SUBUH yang mereka perhatikan??mengapa bukan solat Zuhur,Asar,Maghrib mahupun Isyak?? hal ini demikian kerana waktu SUBUH adalah waktu di mana orang2 masih nyenyak tidur... azan berkumandang pun liat untuk bangun,, dan seandainya mereka (pemuda2 Islam) ini bangun, ambil wuduk, dan  pergi ke masjid seterusnya solat berjemaah..dari ce2 mereka akan dapat kekuatan atau cas2 positif yang di alirkan dalam tubuh. waktu SUBUH juga merupakn waktu yang tenang, akal boleh berfikir lebih pantas dan cergas, selain e2 waktu SUBUH juga mempunyai keberkatan..bagi umat Islam,,mereka akan dapat meningkatkan keimanan kepada ALLAH swt..kerana berjaya melawan bisikan2 serta hembusan2 syaitan yang mengajak mereka utk terus terlena di buai mimpi2 yang indah..banyak lagi kelebihan2 yang ada pada waktu SUBUH ini..

tapi apa yang dapat kita perhatikan di msjid2,,surau2 pada masa ini??penuh?? adakah bilangan yang mengimarahkan masjid2,,surau2 pada waktu subuh e2 ramainya seperti pada hari jumaat??tepuk dada tanyalah iman........renung2kan dan praktikkanlah bersama..semga apa yang tersiar di ruangan ini sedikit sebanyak dapat membuka mata kita yang selama ini terpejam dan tidak sedar tentang keadaan sekeliling yang semakin di ancam serangga2 yang bila2 masa shaja boleh merosakkan  tanaman2 yang hidup subur di ladang2.. wallahua'lammm..

Wow Menarik ni ^^

Sitegiant E-Commerce