728 x 90Advanced Acne Treatment

Sunday, May 9, 2010

~ Bahtera Jaulahku ~


Assalamualaikum to all readers, Alhamdulillah again and again to Allah swt for all Her Gift ~ in the name of Allah, I trust to Allah and for Him is all dependence,, All praises to Allah ,, Glorious to Allah ~ 


>> Tiba-tiba hati ini begitu sayu dan sebak teringatkan suatu tempat yang terlalu banyak kenangan dan menjadikan diri aq menjadi aq tika ini,, tempat inilah yang banyak membuka mataku yang dahulunya terpejam dek kerana kejahilan diri. Tempat ini jugalah yang mengajar aq erti kehidupan,, apa itu Islam yang sebenarnya,, bagaimana cara hidup yang di tuntut dalam Islam ,, apakah ciri2 individu yang sepatutnya ada dalam setiap diri yang bergelar Muslim… sungguh aq terlalu jahil dengan semua ini..

>> tempat ini juga mengajar aq erti kepayahan, kesabaran, apa itu pengorbanan, erti persahabatan, kasih sayang , mengutamakan apa yang lebih utama, pengurusan masa , adab pergaulan , cara berpakaian , cara untuk berkomunikasi dengan lebih berhikmah , banyak! terlalu banyak yang aq peroleh di tempat ini..sebak hatiku untuk meninggalkan tempat ini walau kaki sudah jauh beribu batu melangkah keluar .. tidak dapat aq lupakan tempat ini yang banyak membentuk diri agar menjadi acuan yang di kehendaki...tempat barokah yang melahirkan alim ulama’,, ustaz ustazah yang tidak jemu mendidik dan menyebarkan Islam.. memang wajar tempat ini menjadi idaman ibu bapa yang ingin menghantar anak-anak mereka ke tempat ini suatu ketika dahulu ..

>> tempat ini..sebak rasanya meninggalkan tempat ini.. terlalu banyak kenangan pahit, manis, kelat, tawar untuk diriku yang tidak mungkin aq bisa lupakannya..biarlah ianya di simpan rapi dalam ingatanku ,,tidak dapat di luahkan dengan kata-kata kerana terlalu banyak! Min mat..( dpt mesej dr sahabiah) apa tu?? baru ku tahu itu singkatan untuk muslimin muslimat rupenye .. ( ingatkan salah eja ) hu2 panggilan ini mmg asing bagiku suatu ketika dahulu..

>> muslimat lemah !!! satu teriakan yang tidak mungkin aq & sahabiah2ku bisa lupakan.. teriakan ini juga yang membentuk diriku dan menjadi bahan gurauan antara kami.. indahnya saat begini ~ pada awalnya memang aq xdapat terima bila kalimat ini di lontarkan oleh seorang ustaz kerana ia seolah2 menjatuhkan title aq dan sahabiah2ku  yang lain sebagai seorang muslimat… (ish xboleh jadi nih.. macam la dia hebat sangat ! geram ! sakit hati ! semua ade ! ) Alhamdulillah ,, rupa-rupanya dia ingin mengajar dan mendidik..terima kasih dan syukran jazilan ustaz dan ustazah atas didikan yang sungguh berkesan ini ameen..

>> banyak sangat! Terlalu banyak ! ( klu tulis dalam blog ni pun memang xcukup sehari la).. klu di buat perbandingan air penuh yang berada di dalam segelas cawan, apa yang aq katakan di atas ibarat satu , dua atau tiga titisan sahaja dari air yang penuh dalam gelas tadi.. Cuba bayangkan?? xperlulah aq ceritakan semuanya kerana ia terlalu peribadi dan amat istimewa bagi diriku.. biarlah ku simpan rapi dalam memoriku ini yang x mungkin aq bisa lupakan begitu sahaja ~ 

~ Alhamdulillah syukur pada-Mu kerana meletakkan aq di tempat ini ~ ameen

Owner’s this blog send massage to all readers : kadang2 kita benci akan sesuatu, rupa-rupanya ia adalah baik dan amat baik bagi kita.. always think positive ,, never judge a book by it’s cover ,, sometimes the cover bad for us but fill in the book have so many benefits for us to take it ! .. so what r u waiting for? Think ,, think and think.. if bad, leave it but if good for u just do it .. insyaAllah~ Glorious to Allah as al-Kholiq ..
_سبحان الله والحمد لله ولا إله إلا الله أكبر ولاحولا ولا قوة إلا بالله_

Wow Menarik ni ^^

Sitegiant E-Commerce