728 x 90Advanced Acne Treatment

Wednesday, May 12, 2010

~ Wayar Putus ~


>> Assalamualaikum kepada semua pembaca di ruanganku ini.. di harapkan agar  berada dalam lindungan Allah swt.. Alhamdulillah nikmat yang di beri-Nya masih terus di “bekalkan” .. insyaAllah akan di gunakan pada “lorong” yang betul. Sudah seminggu aq xberhandphone ( handphone ilang!!!! Hu2 cmne nak dcuss nie..penting pulak tu..fuhh naseb baek ade ym,, kebetulan pulak sahabat aq on9..mcm tau2 aje aq nk dscuss ngan die.. maybe itulah yang di namakan aura sahabat kan.. :) Alhamdulillah kebetulan sebelum handphone ilang, sempat la ambik simcard..macam taw2 je nak ilang hu2.. ade simcard pun kira ok la wpun banyak nombor sahabat, kawan dan lain – lain xde.. Alhamdulillah again and again to Allah swt for all Her Gift ~ ( utk sahabat2 n kawan2 kalau baca blog nih, harap maaf la kalau ade bagi mesej atau nak inform something..harap maklum)

>> sedang menunggu adik bongsu balek dari kolej..die nak bagi handphone ( amboii kayanye adik ) hehee.. xpe sabar2..assobaru minal iman.. jimat cket, xpayah beli handphone kan. hurmm bile la die nak balek.. syukran jazilan pada sahabatku (ukhti fauzana) kerana meminjamkan handphone beliau semasa di tempat pengajian.. selama beberapa bulan sementara pulang ke kampung halaman ~ sungguh berjasa handphone tu, semoga pemiliknya juga mendapat ganjaran dari-Nya kerana memudahkan segala urusan sepanjang berada di tempat pengajian..syukran jazilan marratan ukhro ya ukhti..

>> hurmm itu baru kehilangan handphone..kalau hilang iman macammana agaknya ya?? Nauzubillahiminzalikh..Kalau terputus hubungan dengan kawan-kawan n others kita rasa gelisah, rasa tak lengkap idup nie, banyak benda yang perlu di bereskan melalui teknologi itu.. kalau terputus bekalan elektrik or blackout cepat-cepat gi kedai cari lilin or pasang lampu yang guna bateri..kalau boleh xnak hidup dalam kegelapan..kalau terputus bekalan air pulak, cepat-cepat gi cari mana-mana tempat yang ade sumber2 air, kalau rumah yang dekat dengan pantai, mandi pantai..dan yang sewaktu dengannya.. begitu juga jika terputus wireless..tak dapat nak on9.. chatting, blogging, cari bahan2 di web2, xdapat nk tgok fcbuk ( bagi yg ade) xdpt nk tahu perkembagan semasa dengan lebih meluas.. rasa xlengkap idup ni kalau dalam sehari xbuka intenet.. tahniah bagi yang mampu mengawal..tapiiii kalau terputus hubungan dengan DIA?? Bagaimanakah sikap kita tika itu.. adakah kita cepat-cepat mencari DIA , buat tak tahu atau tak nak ambik tahu pun..nauzubillah.. ( sentiasalah mohon perlindungan dan mintalah agar istiqomah di jalan-Nya )

>> Bagaimana cara untuk sambungkan kembali “wayar yang terputus” dengan DIA? Na’am..semua sudah sedia maklum, salah satu cara bagi menyambungkan kembalikan wayar denganNya adalah melalui SOLAT..solat adalah wasilah atau penghubung antara kita, hambanya dengan DIA..al-Kholiq..tekanlah nombor yang DIA dah bagi ( 24434) insyaAllah jika nombor yang di tekan tu betul, bolehlah berhubung denganNya,, berborak,, berbual,, bercakap-cakap lama denganNya pun xpe ( xgune kredit pun..jimat duit) bahagianya hidup jika dapat berbual-bual denganNya, ada masalah cepat-cepat dail nomborNya,, jika gembira pun cepat-cepat inform padaNya,, kalau boleh setiap minit dan saat hendak bersama denganNya..DIA lah yang memahami,, DIA jugalah yang merawat hati tatkala diri di landa kesedihan, kegelisahan, DIA jugalah tempat aq meminta apa yang aq mahukan..segala-galanya padaNya xperlu berpaling pada yang lain.. ada lagi wasilah lain yang boleh kembalikan hubungan yang putus antara kita dan DIA..banyak..bukan setakat solat sahaja..zikrullah pun boleh juga dan sebagainya..

>> akan tetapi Solatlah yang lebih utama kerana perkara pertama yang akan di hisab kelak, adalah berkenaan solat..solat adalah bukti kehambaan kita padaNya, kerana di dalam solat terdapat sujud, apa maksud sujud ? sujud adalah kita letakkan dahi dan hidung di atas bumi (tanah/lantai/sejadah dan sewaktu dengannya..) dan kadangkala di lakukan dengan menundukkan sedikit kepala tanpa meletakkan di bumi ( mungkin bagi yang sakit..) dengan perasaan tazallul ( hina) dan khudu’ ( taat)..nah! dengan maksud sujud itu sudah memberi seribu satu makna yang cukup mendalam bagi setiap hamba – hambaNya yang mengambil berat tentangnya.. semoga kita dapat sama-sama menjaga hubungan kita denganNya ( kalau boleh jangan bagi putus.. insyaAllah ) haiyya ala solah haiyya alal falah..



Owner’s blog thinking : hebatnya pada zaman Rasulullah saw,, tiada teknologi moden seperti zaman sekarang namun Islam tetap tersebar dengan meluasnya,, tapi berapa ramai umatnya kini yang menghargai pengorbanan yang telah di lakukan oleh baginda….sallallahuala Muhammad ya Habibillahitaala ~

_سبحان الله والحمد لله ولا إله إلا الله أكبر ولاحولا ولا قوة إلا بالله_

Wow Menarik ni ^^

Sitegiant E-Commerce